Πρόγραμμα Παρέμβασης



Από την Επιστημονική διημερίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. 

"Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα.Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε παιδιά σχολικής και εφηβικής ηλικίας" 
που πραγματοποιήθηκε στις 15-16 Φεβρουαρίου.







‪Επιστημονική Διημερίδα"Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα. Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε Παιδιά Σχολικής και Εφηβικής Ηλικίας”15-16 Φεβρουαρίου 2013, Αθήνα‪‪Ξενοδοχείο  Divani Palace Acropolis



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ



Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013
Αίθουσα:
ERECHTHION (09.30- 16.00)

9:00 - 9:30
Προσέλευση και εγγραφές          

9:30 - 10:00  
Έναρξη - Χαιρετισμοί

  • Τσιάντης, M.D., DPM FRPsych, Aν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονικός Υπεύθυνος Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
  • Γ. Κολαΐτης, M.D., PhD, Αν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Δ/ντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία. Σοφία», Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
  • Α.Κ. Τσιάντης, M.D., Αναπληρωτής Επιστημονικός Υπεύθυνος Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγράμματος Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Εκφοβισμού στο Γυμνάσιο βασισμένο στη Θεωρία της Εν-νόησης (Mentalization)
  • Ι. Κιοσσέ, Διαχειρίστρια Δωρεών Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος»
  • Εκπρόσωπος Υπουργείου Παιδείας


Άνοιγμα Διημερίδας
10:00 - 11:30
“Ψυχοθεραπεία βασισμένη στην θεωρία της Εν-νόησης: Εισαγωγική Παρουσίαση και Κλινικές Εφαρμογές στη θεραπεία Παιδιών, Εφήβων και Οικογενειών.”
(Mentalization Theory: Introduction and a brief overview of clinical applications for Children, Adolescents and Families)
Nick Midgley - Helen Brasnett, The Anna Freud Centre

11:30 - 11:45  
Διάλειμμα

11:45 - 13:30
“Ψυχοθεραπεία Βασισμένη στην θεωρία της Εν-νόησης - Για Οικογένειες.”
(Mentalization-Based Treatment for Families (MBT-F))
Nick Midgley - Helen Brasnett, The Anna Freud Centre

13:30-14:30      
Διάλειμμα με ελαφρύ Γεύμα

14:30-15:00
“Οι διαταραχές στην ψυχοκοινωνική εξέλιξη του παιδιού. Ο ρόλος του σχολείου στην πρόληψη.”
Καθ. Ι. Τσιάντης

15:00- 15.15
Συζήτηση

15:15- 15:45
“Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στο παιδί και την οικογένεια."
Επικ. Καθ. Χ. Ασημόπουλος

15:45- 16.00
Συζήτηση

Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013
09:00 - 09:30
Προσέλευση & Εγγραφές

Παράλληλες Συνεδρίες

Αίθουσα:
ERECHTHION (09:30-11:30)

Θεματική συνεδρία :
“Μάθηση και συναισθηματικές διαταραχές”
Πρόεδρος: Δ. Τζίκας

9:30- 09:55  
“Πέρα και πάνω από την οργανική διαταραχή. Η συναισθηματική λειτουργικότητα μοχλός ανάπτυξης των παιδιών - εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες”.
Α. Κοτρώνη

09:55-10:10
Συζήτηση
10:10-10:35
“Όταν η μάθηση εγκλωβίζεται στα πλοκάμια του συναισθήματος: Η ψυχοθεραπεία ενός οκτάχρονου κοριτσιού."
Ε. Σταύρου

10:35- 10.50
Συζήτηση

10:50-11:15
“Από το γονιό στο δάσκαλο: Συναισθηματικές πτυχές της παιδαγωγικής σχέσης και η γονεϊκή λειτουργία του δασκάλου”
Καθ. Μ. Ντάβου

11:15-11:30
Συζήτηση

11:30- 12:00
Διάλειμμα

Αίθουσα:
ARISTOTELIS A (09:30- 11:30)

Θεματική Συνεδρία:
“Παρουσίαση προγράμματος βραχείας  ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας για την εφηβική κατάθλιψη.”
Πρόεδρος: Α. Κ.Τσιάντης

9:30-11:00
“Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία για την κατάθλιψη στην εφηβεία & Το Ερευνητικό πρόγραμμα IMPACT“ (Psychoanalytic Psychotherapy for Adolescent Depression & The IMPACT Study)
Nick Midgley

11:00-11:30
Συζήτηση

11:30-12:00
Διάλειμμα

Αίθουσα:
ERECHTHION (12:00-13:30)

Στρογγυλή Τράπεζα Ι:
“Μιλώντας με τους γονείς: Σκέψεις και προτάσεις για εκπαιδευτικούς.”
Πρόεδρος: Αν. Καθ. Γ.Κολαΐτης


12:00- 12:25
‘’Κατανοώντας τη σχέση γονιού - εκπαιδευτικού και τη σημασία της επικοινωνίας τους για τα παιδιά.’’
Ε. Αθανασιάδου – Μ. Παπαδημητρίου

12:25- 12:50
‘’Ας μιλήσουμε για τα παιδιά: Η σημασία της ανοικτής επικοινωνίας και αμοιβαίας κατανόησης.’’
Γ. Γιαννακόπουλος

12:50- 13.10
“Μιλώντας με τους γονείς από την πλευρά του εκπαιδευτικού.”
A. Μπαλτά

13:10-13:30
Συζήτηση

13:30-14:30
Διάλειμμα με ελαφρύ γεύμα

Αίθουσα:
ARISTOTELIS A (12:00- 12:45)

Θεματική Συνεδρία:
“Παρουσίαση προγράμματος Ψυχοεκπαίδευσης’’
Πρόεδρος Α.Κ.Τσιάντης

12:00-  12:30
Ένα σύγχρονο μοντέλο ψυχοεκπαίδευσης για παιδιά, εφήβους, γονείς και εκπαιδευτικούς”
(A Psychoeducational Model for Children, Adolescents, Parents & Teachers)
Poul Lundgaard Bak

12:30-12:45
Συζήτηση

13:30-14:30
Διάλειμμα με ελαφρύ γεύμα

Αίθουσα:
ACROPOLIS SECRET ROOF GARDEN (13:00-13:30)

Ομάδα Εργασίας (Α’ΜΕΡΟΣ)
“Πρόγραμμα Ανθεκτικότητας”
(“The Resilience Program, RP”)
Poul Lundgaard Bak


13:30-14:30
Διάλειμμα με ελαφρύ γεύμα

Αίθουσα:
ARISTOTELIS A (14:30- 16:10)

Θεματική Συνεδρία:
“Ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις στην αντιμετώπιση των ψυχολογικών προβλημάτων των παιδιών”
Πρόεδρος: Επικ. Καθ. Σ. Χριστογιώργος
14:30- 14:55
"Η θέση του παιχνιδιού στις ψυχαναλυτικές θεωρίες και τεχνικές: Μια σύντομη επισκόπηση."
K. Ταλφανίδης

14:55-15:25
“Πρώιμη Θεραπευτική παρέμβαση: Βραχεία Ψυχαναλυτική εργασία με γονείς και βρέφη/νήπια.”
Ε. Λάγιου- Λιγνού & Σ. Χασιλίδη

15:25-15:50
‘’Γιατί τα παιδιά και νέοι καταφεύγουν στην πράξη; Αναζήτηση ταυτότητας ή συναισθηματικές δυσκολίες;’’
Τ. Σουμάκη

15:50-16:10
Συζήτηση

Αίθουσα:
ACROPOLIS SECRET ROOF GARDEN (14:30-16:10)

Ομάδα Εργασίας (Β’ΜΕΡΟΣ)
“Πρόγραμμα Ανθεκτικότητας”
(“The Resilience Program, RP”)
Poul Lundgaard Bak

Αίθουσα:
ERECHTHION (14:30-16:30)
14:30-16:10

Στρογγυλή Τράπεζα II:
“7 χρόνια Δράσεις της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. στην πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού Εκφοβισμού.”
Πρόεδρος: Καθ. Ι.Τσιάντης


14:30 – 15:10
“Πρόληψη και αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βία και του Εκφοβισμού στο Δημοτικό Σχολείο: Το πρόγραμμα «Stop! Στην Ενδοσχολική βία».”
Καθ. Ι.Τσιάντης
15:10 - 15:50
“Το πρόγραμμα Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Eκφοβισμού στo Γυμνάσιο βασισμένο στη θεωρία της Εν-νόησης (Mentalization) .”
Α. Κ. Τσιάντης

15:50 – 16:10
Συζήτηση

16:10- 16:30
Συζήτηση/Κλείσιμο/Παράδοση Βεβαιώσεων




Λίστα ομιλητών


  • Nick Midgley, DPsych, Programme Director of MSc in Developmental Psychology and Clinical Practice, Child and Adolescent Psychotherapist in Family Support Services

  • Poul Lundgaard Bak, MD, Senior Researcher in Child Mental Health, Institute of Public Health, Aarhus University, Denmark

  • Helen Brasnett: Chartered Clinical Psychologist, Anna Freud Centre

  • Αθανασιάδου Ευτυχία, PhD, Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων, Υπεύθυνη της τηλεφωνικής Συμβουλευτικής Γραμμής της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

  • Ασημόπουλος Χάρης, PhD, Επικ. Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας στο Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Συντονιστής Προγραμμάτων Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

  • Γιαννακόπουλος Γεώργιος, Παιδοψυχίατρος, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία. Σοφία».

  • Κολαΐτης Γεράσιμος, Αν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Δ/ντής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία. Σοφία», Πρόεδρος Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

  • Κοτρώνη Αθανασία, MSc, Ψυχολόγος, Ειδική Παιδαγωγός, Επιστ. Συνεργάτης της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

  • Λάγιου-Λιγνού Έφη,  MPsychPsych, Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών και Εφήβων, Επόπτρια κλινικού έργου, Παιδοψυχιατρική Κλινική Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων “Η Αγία Σοφία”

  • Μπαλτά Άννα, Εκπαιδευτικός. Υποδιευθύντρια 6ου Δημοτικού Σχολείου Αγ. Βαρβάρας

  • Ντάβου Μπετίνα, PhD, Καθηγήτρια Ψυχολογίας και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ψυχολογικών Εφαρμογών και Επικοινωνιακού Σχεδιασμού στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

  • Παπαδημητρίου Μαρία, Παιδοψυχίατρος, Υποψήφια Διδάκτωρ Α.Π.Θ.

  • Σουμάκη Τζένη, Παιδοψυχίατρος. Επιστημονικά υπεύθυνη Μονάδας “Σπύρος Δοξιάδης”, γραμματέας Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας, Μέλος Δ.Σ. Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας.

  • Σταύρου Ελένη, M.D, Παιδοψυχίατρος, Μέλος Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Εφήβων

  • Ταλφανίδης Κωνσταντίνος, Παιδοψυχίατρος. Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας.  

  • Τζίκας Δημήτρης, Παιδοψυχίατρος, Ψυχοθεραπευτής Παιδιών και Εφήβων

  • Τσιάντης Άλκης-Κων/νος, Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής, Αναπληρωτής Επιστημονικός Υπεύθυνος Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., Επιστημονικός Υπεύθυνος Προγραμμάτων Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Εκφοβισμού στο Γυμνάσιο βασισμένο στη Θεωρία της Εν-νόησης (Mentalization) & Stop! Στην Ενδοσχολική Βία.

  • Τσιάντης Ιωάννης, MD, DPM, FRCPsych., Αν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Επιστημονικός Υπεύθυνος Ε.Ψ.Υ.Π.Ε., Ψυχαναλυτής, Ψυχοθεραπευτής, Πρόεδρος Ένωσης Ιατρικών Ειδικοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κλάδος Παιδικής και Εφηβικής Ψυχιατρικής (UEMS)

  • Χασιλίδη Σοφία, Κλινική ψυχολόγος Τελ. Ψυχοθεραπεύτρια Παιδιών & Εφήβων, Συνεργάτης του Νοσοκομείου Παίδων "Η Αγία Σοφία" Παιδοψυχιατρική Κλινική.

  • Χριστογιώργος Στέλιος, Επίκ. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Παιδοψυχιατρική Κλινική Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων ‘’Η Αγία Σοφία’’, Ψυχοθεραπευτής Παιδιών και Εφήβων, Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας Παιδιού και Εφήβου (ΕΕΨΨΠΕ)




Επιστημονική Επιτροπή
Α. Κ. Τσιάντης
Χ. Ασημόπουλος
Ε. Μ.Συγγελάκη
Κ. Φύσσας
Γ. Κολαΐτης
Ι. Τσιάντης

Οργανωτική Επιτροπή
Κ. Νάνου
Ε. Δημητροπούλου
Ε. Μ. Συγγελάκη
Κ. Φύσσας
Α.Κ. Τσιάντης
Α. Ζλατίντση



 Διοργάνωση: 

Δωρητής:  



Χορηγός Επικοινωνίας:  

 



Επιστημονική Διημερίδα

"Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα. Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε Παιδιά Σχολικής και Εφηβικής Ηλικία"



15-16 Φεβρουαρίου 2013, Αθήνα
Ξενοδοχείο Divani Palace Acropolis, στην Αθήνα


Η Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού & του Εφήβου - Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. - διοργανώνει επιστημονική διημερίδα με τίτλο

“Σχολείο, Οικογένεια, Κοινότητα: Πρόληψη και Ψυχοθεραπευτικές Παρεμβάσεις σε παιδιά σχολικής και εφηβικής ηλικίας”, στις 15 και 16 Φεβρουαρίου 2013, στο Ξενοδοχείο Divani Palace Acropolis, στην Αθήνα.

H διημερίδα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, καθώς και σε όσους δουλεύουν με παιδιά και εφήβους και ενδιαφέρονται για την ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων γενικότερα.

Η παρακολούθηση της διημερίδας είναι ΔΩΡΕΑΝ. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.

Η διημερίδα διοργανώνεται στα πλαίσια του προγράμματος της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. “Πρόγραμμα Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού βασισμένο στη Θεωρία της Εν-νόησης”

Για περισσότερες πληροφορίες και νεότερες ανακοινώσεις  μπορείτε να επισκέφτεστε το blog του Προγράμματος Παρέμβασης: epsype-mbt.blogspot.gr  και την ιστοσελίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. www.epsype.gr

Δηλώστε συμμετοχή στο mbtschools.gr@gmail.com 

Διοργάνωση:


 Δωρητής:


Χορηγός Επικοινωνίας





“Πρόγραμμα Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού στα Γυμνάσια βασισμένο στη Θεωρία της Εν-νόησης”


Σύντομα για την ΕΨΥΠΕ και το έργο της στην Πρόληψη και Αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού


Η E.Ψ.Y.Π.E. είναι επιστημονικό μη κερδοσκοπικό σωματείο (Ν.Π.Ι.Δ.). Ιδρύθηκε το 1991 και αποτελεί έναν από τους πρώτους φορείς που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα, με σκοπό την προώθηση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης και την ανάπτυξη του μοντέλου της κοινοτικής φροντίδας της ψυχικής υγείας του παιδιού και του εφήβου. (www.epsype.gr)

Στα μέλη της περιλαμβάνονται έγκριτοι επιστήμονες με πολύχρονη και διακεκριμένη θητεία στον τομέα της ψυχικής υγείας του παιδιού και του εφήβου, με μεγάλη κλινική εμπειρία και σημαντικό εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο. Επιστημονικός υπεύθυνος της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. είναι ο κ. Ι.Τσιάντης Αν. Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.



Στο χώρο της ενδοσχολικής βίας η Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. δραστηριοποιείται από το 2006 μέσω των ερευνητικών προγραμμάτων Daphne II & III (2006-2010) και μέσω του “Προγράμματος Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (bullying) στο Δημοτικό Σχολείο: STOP στην Ενδοσχολική Βία” το οποίο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης.



To “Πρόγραμμα Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Εκφοβισμού στα Γυμνάσια βασισμένο στη Θεωρία της Εν-νόησης” (Mentalization):

  • Αποσκοπεί στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού που εκδηλώνεται στα Γυμνάσια.
  • Το πρόγραμμα βασίζεται στη θεωρία της Εν- νόησης η οποία απαρτιώνει πολλές διαφορετικές θεωρητικές προσεγγίσεις της ψυχολογικής σκέψης. Η Εν-νόηση έχει κεντρικό ρόλο στην ανθρώπινη επικοινωνία και βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση των ανθρωπίνων σχέσεων.
  • Το πρόγραμμα ακολουθεί την τριαδική προσέγγιση κατανόησης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού (παιδί που εκφοβίζει - παιδί που εκφοβίζεται - παρατηρητές) και βάζει στο κέντρο το παιδί, το σχολικό πλαίσιο, την οικογένεια καθώς και την κοινότητα. Για αυτό το λόγο το πρόγραμμα επιδιώκει συνεργασία και με τους γονείς των παιδιών που θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα.
  • Ως μέσο χρησιμοποιεί ένα εγχειρίδιο το οποίο  αποτελείται από μια σειρά 11 εργαστηρίων με θεματολογία σχετική με τον σχολικό εκφοβισμό και με τη θεωρία της εν-νόησης (π.χ. “Κατανοώντας τον εκφοβισμό”, “Η Εν-νόηση στο Γυμνάσιο”, “Διαφορετικότητα”, “Διαδικτυακός Εκφοβισμός”, “Επιπτώσεις”, “Αντιμετώπιση του εκφοβισμού” κ.α.)
  • Έχει ως μονάδα υλοποίησης των δραστηριοτήτων τη σχολική τάξη, στην οποία ο εκπαιδευτικός καλείται να λάβει το ρόλο του συντονιστή των δραστηριοτήτων των εργαστηρίων.


Τι περιλαμβάνει το Πρόγραμμα: 
Η υλοποίηση του προγράμματος κατά την διάρκεια του χρόνου εφαρμογής του στο σχολικό πλαίσιο περιλαμβάνει:

1.Ομάδες εστιασμένης συζήτησης στις οποίες θα λάβουν μέρος οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές. Οι ομάδες ενδέχεται να μαγνητοφωνηθούν με στόχο τη συλλογή ερευνητικών δεδομένων για την συνεχή βελτίωση του προγράμματος.

2. Οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να παρακολουθήσουν ένα τριήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο (συνολικής διάρκειας 9 ωρών). Το τριήμερο αυτό αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τον εκπαιδευτικό για το πρόγραμμα και η θεματολογία του περιλαμβάνει:

  • Θεωρητικές εισηγήσεις,
  • πρακτικές και βιωματικές ασκήσεις,
  • συζήτηση με ειδικούς και συναδέλφους σχετικά με θέματα εκφοβισμού και με τη θεωρία της εν- νόησης,
  • παρουσίαση και εξοικείωση με το εγχειρίδιο δραστηριοτήτων,
  • οδηγίες για την εφαρμογή του προγράμματος στην τάξη.


3. Κατά τη διάρκεια του χρόνου εφαρμογής του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί θα υποστηρίζονται με συχνές ομαδικές συναντήσεις υποστήριξης (εποπτείες) οι οποίες ενδέχεται να βιντεοσκοπούνται.

4. Θα δοθεί φάκελος με σχετικό έντυπο υλικό (βιβλία και άρθρα για το φαινόμενο του εκφοβισμού) καθώς και το εγχειρίδιο δραστηριοτήτων του προγράμματος.

5. Οι εκπαιδευτικοί θα λάβουν πιστοποιητικό παρακολούθησης, αναγνωρισμένο από την Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.

Αναμενόμενα Οφέλη
Τα οφέλη τα οποία θα αποκομίσουν οι εκπαιδευτικοί από το πρόγραμμα αναμένεται να είναι τα εξής:

  1. Ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα σχολικού εκφοβισμού
  2. Αύξηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών σε σχέση με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
  3. Αύξηση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για την πρόληψη και τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού
  4. Ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας και συντονισμού της ομάδας της τάξης
  5. Ανάπτυξη διαπροσωπικών δεξιοτήτων που βελτιώνονται μέσω της ανάπτυξης της εν- νόησης σε επίπεδο ατόμου και ομάδας
  6. Εκπαίδευση και υποστήριξη κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος από επαγγελματίες ψυχικής υγείας.

Θεωρούμε ότι το όφελος από την συμμετοχή στο πρόγραμμα θα είναι σημαντικό και αποτιμήσιμο σε βάθος χρόνου, καθώς ενημερώνει και προετοιμάζει τον εκπαιδευτικό για να μπορεί να αντιμετωπίζει περιστατικά βίας που μπορεί να προκύψουν στο σχολείο του, αλλά και του δίνει τη δυνατότητα να μοιραστεί αυτή τη γνώση με συναδέλφους, καθώς και με την ευρύτερη κοινότητα. Μέσα από την εφαρμογή στάσεων που βασίζονται στην εν-νόηση μπορούν, επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί να προσεγγίσουν καλύτερα τους γονείς και μαζί να αποτελέσουν "θετικά πρότυπα" για τους μαθητές διευκολύνοντάς τους να καλλιεργήσουν αντιλήψεις που απώτερο στόχο έχουν την προαγωγή της μη- βίας στο σχολείο και την κοινότητα.

Σήμερα, που το πρόβλημα του εκφοβισμού μοιάζει πιο επίκαιρο από ποτέ και, δυστυχώς χαρακτηρίζει πτυχές τόσο της ιδιωτικής όσο και της δημόσιας ζωής, και που οι ανθρώπινες σχέσεις χαρακτηρίζονται πιο απόμακρες από ποτέ, καθένας καλείται να αναλογιστεί την δική του στάση και δράση απέναντι σε όλα τα παραπάνω.

Σας προσκαλούμε να συνεργαστείτε μαζί μας για την καταπολέμηση του εκφοβισμού στα Γυμνάσια μέσω του “Προγράμματος Πρόληψης και Αντιμετώπισης του Εκφοβισμού στα Γυμνάσια βασισμένο στη Θεωρία της Εν- νόησης”. 

Δωρητής: